Klantenservice

Klantenservice

Neem direct contact op

Je kunt ons op werkdagen bereiken tussen 8.30 en 17.00 uur.

  • Telefoonnummer

    088 - 027 72 00

  • Whatsapp

    06 - 10 677 208

  • E-mail

    info@chargit.nl

Chargit hoofdkantoor
Nassausingel 4
6511 EV Nijmegen

BTW-nummer
NL863096414B01

KvK-nummer
84099410

Installateurs support

Je kunt ons op werkdagen bereiken tussen 8.00 en 17.00 uur.

  • Telefoonnummer

    088 - 027 72 77

  • Whatsapp

    06 - 10 677 208

  • E-mail

    support@chargit.nl

Veelgestelde vragen

Laadbeheer

Waarom heb ik laadbeheersoftware nodig?

Laadbeheersoftware is een bijna onmisbaar onderdeel van je laadstation. Je beheert en optimaliseert al jouw laadstations en passen/tags vanuit één omgeving. Zo worden alle laadsessies van je stations en passen/tags geregistreerd en maandelijks automatisch verrekend. Je bepaalt zelf de hoogte van het tarief op je laadstation en kan het tarief zo vaak wijzigen als je wilt. Ook werknemers die thuis laden worden automatisch vergoed voor de laadstroom. Zo heb jij hier geen omkijken naar. Daarbij zijn je laadstations altijd verzekerd van de laatste firm- en software en kunnen problemen op afstand worden opgelost.

Om gebruik te maken van onze laadbeheersoftware Mijn Chargit sluit je een abonnement af. Zonder laadbeheersoftware kan je geen gebruik maken van bovenstaande voordelen. 

Werkt de laadbeheersoftware met elk laadstation?

Met onze laadbeheersoftware Mijn Chargit kan je laadstations van alle gangbare merken laadstations beheren (OCPP 1.6). Op dit moment zijn dat de merken Alfen, Autel, EVBox, Keba, SMA, SolarEdge, Sungrow, Wallbox en ABL.

Hoe sluit ik een abonnement af?

Nadat de installateur jouw laadstation heeft geplaatst en een koppeling heeft gemaakt met Chargit, ontvang je direct een e-mail voor activatie van laadbeheer Mijn Chargit en je laadstation. Ook kan je in Mijn Chargit een laadpas of laadtag aanvragen. Bij activatie sluit je een abonnement af.

Heb je nog geen account voor Mijn Chargit? Vraag dan een pas of tag aan via de website en activeer deze na ontvangst. Ook dit doe je via de website.

We helpen je graag bij de keuze van het juiste abonnement! Neem contact met ons op via 088 - 027 72 00 of info@chargit.nl.

Ik heb meerdere laadstations, moet ik voor elk laadstation een abonnement afsluiten?

Je sluit voor elk laadstation een abonnement af. Dit doe je in onze laadbeheersoftware Mijn Chargit. Hier vind je een overzicht van al jouw stations. Voor elk laadstation kies je een abonnement, stel je een laadtarief in en geef je aan of je het laadstation wilt openstellen voor andere passen (roaming). Wij zorgen ervoor dat de laadsessies op elk laadstation automatisch worden verrekend. Omdat elk laadstation dus individueel beheert moet worden, sluit je voor elk laadstation een abonnement af.

Kan ik makkelijk overstappen naar Chargit?

Wanneer je een ander abonnement hebt voor je laadstation kan je altijd overstappen naar Chargit. Hiervoor moet je je huidige abonnement opzeggen. Wanneer je dit hebt gedaan zorgen wij ervoor dat je laadstation wordt gekoppeld aan ons systeem. Hiervoor moeten we de huidige simkaart vervangen door de Chargit simkaart (indien draadloze verbinding), een digitale aanpassing doen op afstand of we sturen een installateur langs. Als de koppeling is gelukt, ontvang je direct een e-mail voor activatie van laadbeheersoftware Mijn Chargit. In Mijn Chargit sluit je het abonnement af voor het laadstation en pas/tag. Wij helpen je graag bij de overstap. Neem contact met ons op.

Laadstations

Kan ik bij jullie laadstations bestellen?

De bestelling kan alleen worden geplaatst door een installateur. De installateur koopt de laadstations in, plaatst deze en zorgt ervoor dat jij gebruik kan maken van onze laadbeheersoftware Mijn Chargit. Alfen laadstations leveren wij direct uit eigen voorraad. Andere merken laadstations kunnen besteld worden bij onze partner Memodo.

Hoe gaat de installatie van een laadstation in zijn werk?

Wij regelen dat een gespecialiseerde installateur uit jouw omgeving de laadstations op jouw locatie komt plaatsen. Voordat het zover is bespreken we samen met jou de gewenste situatie en maken op basis hiervan de keuze voor een passend laadstation. We kijken naar de aansluiting op je locatie en bepalen samen met de installateur het plan van aanpak voor een optimale technische installatie. Dit inclusief Load Balancing in de configuratie van het laadstation. Daarna plan je samen met de installateur de installatiedatum in. De installatiekosten worden bepaald en in rekening gebracht door de installateur.

Hoe kan ik gebruik maken van laadbeheersoftware Mijn Chargit voor mijn laadstation?

Nadat de installateur jouw laadstation heeft geplaatst en een koppeling heeft gemaakt met Chargit, ontvang je direct een e-mail voor activatie van laadbeheersoftware Mijn Chargit. In Mijn Chargit sluit je het abonnement af voor het laadstation en pas/tag. Hierna kan je direct al jouw laadstations en passen/tags beheren vanuit één omgeving.
Ook wanneer je andere laadbeheersoftware gebruikt voor je laadstation kan je altijd overstappen naar Chargit. Wij regelen dit voor je! Op de pagina ‘laadbeheer’ lees je meer over Mijn Chargit en onze abonnementen.

Wat moet ik doen als mijn laadstation niet werkt?

Vervelend dat je laadstation niet werkt. Wat je als eerst kan proberen is het resetten van je laadstation in Mijn Chargit. Log in en ga naar het betreffende laadstation. Klik rechts bovenin op ‘Acties’ en daarna op reset. Werkt dit niet probeer dan het volgende:

1. Zoek in de meterkast de zekering waaraan het laadstation gekoppeld is. Als je niet weet welke zekering je moet hebben, kan je ook de hoofdzekering gebruiken;

2. Schakel deze 10 minuten uit;

3. Schakel de zekering dan weer aan. Wacht tot het laadstation volledig gereset is (dit duurt een paar minuten) en probeer dan opnieuw op te laden.

Werkt je laadstation nog steeds niet, Neem contact met ons op via 088 - 027 72 00 of info@chargit.nl.

Laadpassen

Hoe vraag ik een pas/tag aan?

Vraag jouw laadpassen en laadtags aan via de website wanneer je nog geen klant bij ons bent. Ben je wel al klant? Vraag dan jouw laadpassen en laadtags aan in Mijn Chargit. Log in en ga naar ‘Aanvragen’ onder menu-item ‘Mijn laadpassen’.

Waar kan ik allemaal laden met de Chargit pas/tag?

Het laadpas abonnement bepaalt waar jij kan laden met jouw pas/tag. Met het Card Pro abonnement laad jij bij (snel)laadstations in Nederland en Europa. Op onze kaart met laadpunten zie je precies waar jij kan laden, of het station beschikbaar is en wat het laadtarief is.

Met het Card Go abonnement laad jij alleen op stations binnen jouw eigen account.

Wat moet ik doen als mijn laadpas niet werkt?

Vervelend dat je pas/tag niet werkt. Als je laadsessie niet start met de pas/tag kan het zijn dat dit laadstation niet is aangesloten op het Chargit netwerk. Het kan ook zijn dat je je pas/tag nog moet activeren via Mijn Chargit.

Wanneer je pas/tag kapot is en daardoor niet meer bruikbaar, blokkeer deze dan in Mijn Chargit. Ga naar de betreffende pas/tag en klik op blokkeren. Je abonnement blijft gewoon doorlopen. Neem contact met ons op en wij zorgen dat je een nieuwe pas/tag ontvangt.

Wat betaal ik voor laden met de Chargit pas/tag?

Naast je abonnementskosten betaal je ook voor elke laadsessie. Op openbare laadstations betaal je een tarief per kWh, maar het kan ook zijn dat je een tarief per uur (parkeerkosten) of starttarief betaalt. Dit is voor elk laadstation anders. Op onze kaart met laadpunten zie je precies wat het laadtarief is van het betreffende laadstation. Daarbij betaal je per laadsessie €0,03 (excl. btw) roamingkosten per kWh.

Voor laden in het buitenland geldt het bovenstaande. De BTW die je betaalt per laadsessie is afhankelijk van het betreffende land.

Voor laden op eigen laadstations binnen jouw account betaal je alleen je eigen laadstroom en geen transactiekosten.

Service

Hoe kan ik mijn abonnement opzeggen

Wil je je abonnement opzeggen? Jammer! Je kan ons bellen of mailen om je beëindiging door te geven. Wanneer je opzegt vóór het einde van je contractperiode, dan brengen we voor de resterende maanden de abonnementskosten in rekening.