Waarom heb ik laadbeheersoftware nodig?
Laadbeheersoftware is een bijna onmisbaar onderdeel van je laadstation. Je beheert en optimaliseert al jouw laadstations en passen/tags vanuit één omgeving. Zo worden alle laadsessies van je stations en passen/tags geregistreerd en maandelijks automatisch verrekend. Je bepaalt zelf de hoogte van het tarief op je laadstation en kan het tarief zo vaak wijzigen als je wilt. Ook werknemers die thuis laden worden automatisch vergoed voor de laadstroom. Zo heb jij hier geen omkijken naar. Daarbij zijn je laadstations altijd verzekerd van de laatste firm- en software en kunnen problemen op afstand worden opgelost.
Om gebruik te maken van onze laadbeheersoftware Mijn Chargit sluit je een abonnement af. Zonder laadbeheersoftware kan je geen gebruik maken van bovenstaande voordelen.
Werkt de laadbeheersoftware met elk laadstation?
Met onze laadbeheersoftware Mijn Chargit kan je laadstations van alle gangbare merken laadstations beheren (OCPP 1.6). Op dit moment zijn dat de merken Alfen, Autel, EVBox, Keba, SMA, SolarEdge, Sungrow, Wallbox en ABL.
Hoe sluit ik een abonnement af?
Nadat de installateur jouw laadstation heeft geplaatst en een koppeling heeft gemaakt met Chargit, ontvang je direct een e-mail voor activatie van laadbeheer Mijn Chargit en je laadstation. Ook kan je in Mijn Chargit een laadpas of laadtag aanvragen. Bij activatie sluit je een abonnement af.
Heb je nog geen account voor Mijn Chargit? Vraag dan een pas of tag aan via de website en activeer deze na ontvangst. Ook dit doe je via de website.
We helpen je graag bij de keuze van het juiste abonnement! Neem contact met ons op via 088 - 027 72 00 of info@chargit.nl.
Ik heb meerdere laadstations, moet ik voor elk laadstation een abonnement afsluiten?
Je sluit voor elk laadstation een abonnement af. Dit doe je in onze laadbeheersoftware Mijn Chargit. Hier vind je een overzicht van al jouw stations. Voor elk laadstation kies je een abonnement, stel je een laadtarief in en geef je aan of je het laadstation wilt openstellen voor andere passen (roaming). Wij zorgen ervoor dat de laadsessies op elk laadstation automatisch worden verrekend. Omdat elk laadstation dus individueel beheert moet worden, sluit je voor elk laadstation een abonnement af.
Kan ik makkelijk overstappen naar Chargit?
Wanneer je een ander abonnement hebt voor je laadstation kan je altijd overstappen naar Chargit. Hiervoor moet je je huidige abonnement opzeggen. Wanneer je dit hebt gedaan zorgen wij ervoor dat je laadstation wordt gekoppeld aan ons systeem. Hiervoor moeten we de huidige simkaart vervangen door de Chargit simkaart (indien draadloze verbinding), een digitale aanpassing doen op afstand of we sturen een installateur langs. Als de koppeling is gelukt, ontvang je direct een e-mail voor activatie van laadbeheersoftware Mijn Chargit. In Mijn Chargit sluit je het abonnement af voor het laadstation en pas/tag. Wij helpen je graag bij de overstap. Neem contact met ons op.