Storingsbeheer

Een laadstation waar je op kan blijven vertrouwen

Wij zorgen ervoor dat je altijd op je laadstation kunt vertrouwen! Gelukkig lossen de meeste storingen zich vanzelf weer op. Maar is er langere tijd een storing, dan wil je dat iemand je dat vertelt. Soms merk je zelf namelijk niet of er iets mis is. Daarom laten wij het je weten als er iets met je laadstation is!

Ontvang storing e-mails

Wij laten het je weten als er langdurig een storing is op je laadstation en wat jij kan doen om het op te lossen.

Direct telefonisch bereikbaar

Als je hulp nodig hebt, wil je weten wie je moet bellen én direct iemand aan de lijn die je verder helpt.

De monteur regelen wij

In overleg met jou zorgen wij ervoor dat er een monteur langs komt.

We stellen je installateur op de hoogte

Je laadstations zijn net geïnstalleerd, maar achteraf blijkt bijvoorbeeld dat de internetverbinding in de parkeergarage te zwak is of dat er iets mis gaat in je meterkast. Je kan dan gewoon laden, alleen langzamer en/of de sessies worden niet geregistreerd.

We kunnen dit helaas niet op afstand oplossen. Daarom stellen we, in de eerste periode na installatie, altijd je installateur op de hoogte!

Zelf je storing oplossen

Wij laten het jou weten als er iets met je laadstation is en wat jij kan doen om het op te lossen. Daarvoor volg je deze stappen. Kom je er niet uit? Dan zijn wij er voor je!

Stap 1: Laadstation resetten

Je lost de storing mogelijk zelf op door de laadstation te resetten:

1.Log in op Mijn Chargit en klik op het laadstation.

2.Klik rechtsboven op ‘Acties’ en kies ‘Reset’.

3.Wacht een paar minuten en controleer op de status verandert naar ‘Beschikbaar’

Blijft de foutstatus? Ga dan verder naar stap 2.

Stap 2: Internetverbinding herstellen

1.Controleer de stroom:
Kijk in de meterkast of de groep van het laadstation nog aan staat.

2.Herstart het laadstation om de verbinding met Chargit te herstellen:

-Geen stroom? Zet de schakelaar omhoog.
-Wel stroom? Zet de schakelaar omlaag, wacht 30 seconden en zet de schakelaar weer omhoog.

3.Controleer de status:
Log in op Mijn Chargit en kijk of je laadstation weer op ‘Beschikbaar’ staat.

Is de storing nog steeds niet opgelost? Laat het ons weten, we helpen je graag verder!